Om oss

Leverans och Köpvillkor

Köpinformation

Skyddsamt  reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Vid beställning av personer under 18 år måste målsman godkänna beställningen.

Betalsätt

• Faktura – Vi erbjuder fakturering till företag med betalningsvillkor 30 dagar. 

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 90 kr, samt dröjsmålsränta med 8 %. 

• Privatpersoner – För privatpersoner erbjuder vi en lösning i samarbete med Stripe. 

Fraktalternativ

Fraktkostnaden är baserad på flera parametrar, bland annat ditt önskade leveranssätt, samt produktens vikt och volym. Den totala fraktkostnaden blir automatiskt uträknad och presenteras innan du slutför din beställning.

• Postpaket, utlämningsställe – Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt Postpaket till DHL Service Point-ombud. Den totala leveranstiden kan variera. När din beställning har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en avi hem till dig alternativt ett SMS till din mobiltelefon.

• Företagspaket – Företagspaketet levereras direkt till er dörr. Den totala leveranstiden kan variera. Företagspaket kan inte skickas till mottagare med postutdelning via lantbrevbärare. Gäller endast företag till företagsadress, ej boxadress.

Ej uthämtade eller mottagna försändelser
Köparen ansvarar för att vid beställningen ange en giltig och korrekt leveransadress. Om försändelsen returneras till Norriviken Consulting AB på grund av leveranshinder såsom felaktig adress eller att mottagare ej finns på plats, eller ej uthämtad försändelse, debiteras en retur- och expeditionsavgift för att täcka våra kostnader. Ej uthämtad försändelse som skickats som postpaket debiteras 280 kr och ej mottagna företagspaket debiteras 400 kr. Kunden meddelas via e-post.

Köparens ansvar att kontrollera mottaget paket

Om de beställda varorna levereras med företagspaket eller postpaket ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.

Gör följande:
• Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
• Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern

Dolda skador ska anmälas inom fem dagar. Kontakta därefter Skyddsamt för vidare hantering och kontakt med transportföretaget.

Avbeställning av produkt

Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa varorna. Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast genom att maila till info@skyddsamt.se.

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Ångerrätt

Privarpersoner har 14 dagar ågerrätt från det att varan mottagits. Ångerrätten gäller endast om varan returneras i originalförpackning, i obrutet oförändrat skick. observera att ångerrätt et gäller företag
Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.

Vid åberopande av ångerrätt:

• Meddela Skyddsamt via info@skyddsamt.se inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser åberopa din ångerrätt.
• Returnera den obrutna och kompletta varan snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds.
• Använd gärna samma förpackningsemballage (inner och ytter) som varan skickades i för att säkerställa att den inte skadas i returtransporten.

Skyddsamt löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Produktgaranti

Skyddsamt lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. Normalt gäller respektive tillverkares garanti, Skyddsamt lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. På begagnade varor och demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt om produkten ej skadats av handhavandefel.

Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundtjänst via mail för utförlig returinformation. Skyddsamt står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel. Vi ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig av detta fraktalternativ.

Reklamation

För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Visar det sig att skadan är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden 800 kronor för testarbetet. Skyddsamt ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Skyddsamt Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Skyddsamt  sida, som gör att Skyddsamt ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Skyddsamt befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 800 kr för testarbetet. Skyddsamt ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Skyddsamt Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer

BESTÄLL DIN HJÄRTSTARTARE

Vi har hjärtstartare från alla stora leverantörer och vill ni även ha första hjälpen utbildning med inriktning på hjärtstartare så ordnar vi det åt er.

Alla hjärtstartare har svenska röstintruktion och är CE-godkända